Nazwa forum

Opis forum


#1 2008-08-15 16:15:05

Kossa

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 18
Punktów :   

Tworzenie postaci

Stworzyłem listę profesji, póki co to zupełna beta i wpisywałem to co wpadło mi do głowy. Nie wiem czy wprowadzimy jakieś skalowanie na zawody podstawowe i zaawansowane. Póki co poniżej zamieszczam projekt.

Stróż prawa
Renegat
Dezerter
Śmieciarz / złomiarz / włóczęga

<Jeżeli będzie jakieś skalowanie postaci to>
Rekrut / żółtodziób
Żołnierz (dla III rzeszy dostępny członek SS)
Weteran (j/w)
Oficer (j/w)
Generał (?)

Mechanik
Elektronik
Dziennikarz
Zwiadowca/ żołnierz zwiadu (nie mam pomysłu na jakąś adekwatną nazwę)
Komandos
Bandyta
Snajper / strzelec wyborowy
Inżynier
Jajogłowy / naukowiec
Reporter wojenny
Szpieg / agent wywiadu
Kierowca
Tropiciel / traper
Kłusownik (?)
Pilot
Marynarz
Przemytnik

<Jeżeli będzie jakieś skalowanie postaci to>
Medyk
Doktor
Chirurg

Handlarz
Szuler / kanciarz
Fałszerz
Saper
Chemik / farmaceuta
Adiutant
Klecha
Agitator / demagog

Offline

 

#2 2008-08-20 19:29:40

Mr.Jingles

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: Tworzenie postaci

Dobra, to ja przedstawię wersję alpha projektowania postaci:

1. Cechy.

Głównie bez większej rewolucji, aczkolwiek parę elementów będzie się wyróżniało:

    Siła - chyba nie muszę rozpisywać się do czego służy ta cecha. Im silniejsza postać tym więcej może nosić przy sobie, większe giwery     targać, a będzie nawet wpływać pośrednio na dostępne profesje (słaby facet raczej nie będzie dobrym "Niszczycielem Czołgów", jakoś trzeba unieść Bazookę). Oczywiście walka wręcz, wytrzymałość i inne rzeczy wiążą się z siłą.

   Zręczność - podstawa strzelania, szybkości, unikania, ale też umiejętności złodziejskich, które się pojawią. Dla wojskowych to ważna cecha będzie.

  Charyzma - cecha ważna w typie rozgrywki mniej wojennym. Akcja w Nowej Ameryce czy innych nieogarniętych wojną terenach będzie bardziej bazowała na spokojnej rozgrywce i sile argumentów, a nie argumentach siły. Wiele profesji będzie bazowało na tej cesze ("Dziennikarz Telewizji Jutra").

Inteligencja - czyli zdolność naszej postaci do kojarzenia pewnych faktów, logicznego myślenia, analizowania sytuacji. Wysoka inteligencja postaci to obszerna wiedza na różne tematy, zdolność to rozwiązywania problemów itd.

  Kondycja - czyli wszystko co ze zdrowiem związane, wytrzymałością, przystosowaniem itd.

   Nastawienie do życia - i tutaj bardziej nietypowo. Ta cecha będzie odzwierciedlać spojrzenie naszego bohatera na świat. Baza to połowa wartości cechy, czyli neutralność. Jeśli np. bohater będzie świadkiem zmasakrowania swojego oddziału ta cecha znacząco spadnie. Będzie się to wiązało z minusami w różnych testach (np. w testach stricte społecznych, bohater będzie przygnębiony, zgorzkniały). Z kolei jeśli poziom Nastawienia do życia spadniedo krytycznej wartości bohater zatraci chęć do życia i stanie się zimną maszyną do zabijania, bądź bezwględnym członkiem aparatu państwowego. Z kolei jeśli cecha będzie wzrastać in plus, bohater będzie nabierał opotymizmu, nadziei. Np. zobaczy jak niemieccy sanitariusze ratują ranne dziecko, bądź oddział bohatera odniesie znaczące zwycięstwo. Wtedy bohater otrzymuje znaczne plusy do cech społecznych, niektórych umiejętności. Z kolei jednak jego radość przekłada się na niechęć do zabijania, do konfliktów co dajem minusy (opory) w umiejętnościach militartnych. 

  Psychika - to można podczepić nieco pod Poczytalność z Call of Cthulhu. Wszelkie drastyczne obrazy, każde zabójstwo bohatera, każda bezwględna działalonść w sferze politycznej będą wpływać na jego zachowanie. Będzie się to oczywiście wiązać z wszelki bonusami / minusami. Głównie jednak będzie chodziło o odgrywanie postaci i jej sposób na postrzeganie świata.


No dobra, wstępnie takie cechy sobie wyobrażam. Teraz pytanie - jak je wylosować. Na tyle systemów ile grałem, prowadziłem, znam każdy miał inny sposób. Najciekawszy był w DeadLands, w którym używano do losowania kart do gry (tych tradycyjnych), a mechanika opierała się na prawie wszystkich kostkach. Proponuję jednak taki system doboru cech:

Cecha będzie składać się z kostki bazowej (np. k6) oraz ilości ją określających (np. 3k6). Każda kostka bazowa to będzie poziom. Proponuję zrobić cztery poziomy (k4, k6, k8, k10). Ilość kostek określających powinna zamknąć się do 6.

Pytanie jak określić jaką kostkę bazową posiadamy do danej cechy?

Dostajemy na początek możliwość wyboru pakietów:

Specjalista: (k10 + 2, k6, k6, k4, k4)
Wyszkolony: (k10, k8, k6, k4, k4)
Przygotowany: (k8, k8, k8, k6, k6)
Wszechstronny: (k8 +1, k8 + 1, k6, k6, k4)

Gdy wybierzemy pakiet, pięć razy rzucamy kostką k6. Dostajemy sześć wyników. Wtedy możemy rozdysponować owe wyniki do każdej z kostek dostępnych w pakietach.

I to tyle w kwestii cech. Wiem, że na razie niektóre aspekty pozostawiają wątpliwości, ale postaram się je wyjaśnić w trakcie kolejnych punktów tworzenia postaci.

Offline

 

#3 2008-08-20 19:52:52

Kossa

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 18
Punktów :   

Re: Tworzenie postaci

Parę uwag:
Dodałbym do tej całej puli inteligencję !!!

Bardzo dobry pomysł z rzutami różnymi kośćmi przy wyborze postaci daje to ciekawe możliwości. Podoba mi się, że przy pakietach dobrze dobrałeś średnie rzutów. Specjalista i Wyszkolony mają średnią 18, a pozostałe 19. Do wyrównania dodałbym im jakąś stałą.

Fajny pomysł z tym nastawieniem do życia, ale nie faworyzowałbym żadnej, że tak powiem strony tego. Poza tym nie dałbym możliwości losowania tej cechy. Gracz tworząc postać wybierałby jej poziom w zakresie od 1 do 10. Można by dodać jakieś "sztuczki" z tym związane. Np gdy spadnie ci nastawienie poniżej 4 to coś się dzieje. Pomysł wymaga dopracowania szczegółów, ale bardzo mi się podoba. Uważam jednak, że dużo powinno tutaj zależeć od gracza.

Offline

 

#4 2009-05-17 12:17:37

Mr.Jingles

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 21
Punktów :   

Re: Tworzenie postaci

Mamy więc cechy i dobrane do nich współczynniki. Kolejny krok to wybór profesji/zawodu. Osobiście skłaniam się ku systemu z Młotka - awansom. Najważniejszą kwestią będzie zapewnienie graczowi chęci prowadzenia swojej postaci i nabijania exp'a. Wiem, że brzmi to dość "hack n slashowo", ale chyba kady kto grał w cRPG wie ile radości daje świadomość awansu prowadzonej postaci i łączące się z tym profity, bonusy i inne ustrojstwa. Wyobrażam sobie system awansów jednak w sobie nieco inny niż w Młocie. Oprócz kwestii posiadania odpowiedniej ilości exp, należałoby spełnić również konkretny warunek. W WFRP element taki pojawiał się jedynie (o ile pamiętam) w przypadku Troll/Giant/Demon Slayera. Chodzi o to, aby zmotywować gracza do wykonania danego mini - questa, który umożliwi mu osiągnięcie wyższej profesji. Trudno stać się np. Obersturmfuhrerem ot tak nagle. Przedstawię to ogólny szkic profesji (można to potem przerzucić do danego tematu). Zaczynamy.

Profesje naukowe

Magister

Poziom profesji: 1

Opis:  Miałeś tyle szczęścia, że zamiast karabinu dano w graby Ci dyplom i przydział do danej uczelni. Z pewnością nie jest to praca marzeń - pensja żółtodzioba po uniwersytecie jest niewiele wyższa od miesięcznego żołdu. Cóż - przynajmniej nie ma strachu, że nie dożyjesz do pierwszego. To, że skończyłeś uczelnię już samo w sobie jest swegi rodzaju wyznacznikiem społecznym. Może jesteś z zamożnej, albo nawet szlacheckiej rodziny niemieckiej, albo Twoja rodzina dorobiła się w Nowej Ameryce. Oczywiście w Starej Ameryce również możesz ukończyć uczelnię i wbrew pozorom nie jest to awykonalne. Na terenie byłej Ameryki działają liczne podziemne kółka kształcące, włączając w to w pełni zorganizowane kształcenie w zakresie wyższym. Jako magister nie licz na bajońskie sumy, ani udział w mistycznych eksperymentach. Masz pewną swobodę działań, możesz kształcić innych ludzi (legalnie czy to nielegalnie), ale jesteś jednak zależny od swoich władz. Brzmi mało zachęcająco, nieprawdaż? Pamiętej jednak, że przy odrobinie chęci i samozaparcia możesz uzyskać dostęp do informacji, o których zwykłym żołdakom czy przeciętnym zjadaczom chleba się nie śni. Magister to furtka do potężnych możliwości - kto wie, może pewnego dnia to właśnie Ty odmienisz oblicze tej "wiecznej wojny" nie oddając nawet jednego strzału...

Offline

 

#5 2009-09-22 23:27:06

Kossa

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 18
Punktów :   

Re: Tworzenie postaci

Żołnierz

Poziom profesji - 2

Opis:
„Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci skurwiele umierali za swoją.”
G. Patton
Z pewnością nie przysięga wojskowa czyni z człowieka prawdziwego żołnierza. W tych cholernych czasach, gdy generałowie lekką ręką wysyłają na śmierć kolejne fale mięsa armatniego, dopiero gdy przestaniesz sikać w majtki, słysząc pierwsze wybuchy pocisków artyleryjskich, możesz o sobie powiedzieć – jestem żołnierzem. Pot i łzy wylane w czasie szkolenie może ułatwić przeżycie, ale to tylko przedsmak piekła, którego świadkami są codziennie miliony walczące na froncie. Za kilkadziesiąt dolarów, marek czy rubli masz zabijać, to jest jedyny twój cel w oczach oficerów. Dnie spędzasz kuląc się w rowie pod ostrzałem artyleryjskim, wieczorem snajper rozwala łeb kumpla z oddziału, a w nocy ryk silników przelatujących bombowców sprawia, że modlisz się o to by zasnąć. Wszystko to dla marniejącej z dnia na dzień wizji zbliżającego się chwalebnego zwycięstwa. Teraz już chyba zdajesz sobie sprawę, że marny jest twój los?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swordclan.pun.pl www.teaminvictis.pun.pl www.wwe-superstars.pun.pl www.samotneserca.pun.pl www.darmowekody.pun.pl